EugeniaLo's Blog



往事不只能回味


E-mail this post



Remember me (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



前幾天回母校華英中學探望老師,感受良多。

不經不覺,我離開華英己經八年了,中五畢業後轉到國際學校念預科,其後入讀香港大學,再當了記者一年,初中的生活已經離開我很遠了,不過我仍不時想起那時快樂的日子,也常念及華英的好處,尤其是這次重遊舊地,發現「好處」仍在,真是令我十分欣喜。

華英中學雖不是老牌名校,但校風很好,學生的成績也在中上水平,而且學校不會為了名聲而催谷課外活動,讓學生自由發展,達到「全人教育」。

我記得中二、三的時候學校開始教授本地史,學生要分組完成一個報告,我和組員們便到元朗的鄧氏圍村考察,尋找靈感。說來也巧,我們到訪那天,當地的鄧氏宗祠剛好出土了一些石碑,我們都十分興奮,一邊拍照,一邊與鄧氏後人攀談,得知了許多連歷史書中也沒有的「第一手史料」,那位好心的鄧叔叔還邀請我們出席圍村的醮會。

我那時真的樂極了,不過轉念一想,蘸會那天可要上學呀,姑且問問老師吧。

「真是太好了,去吧。」誰想到麥釗校長聽到我的提案,便二話不說地答應了,還立即替我們請假,並在醮會當日親自陪同我們去參觀呢!我到現在還十分感邀校長的慷慨,要不是他,我也不能體會到自己發掘知識的樂趣。謝謝您,校長!(在華英的網頁得知校長貴體違和,希望您身體早日回復健康!)

縱使我已畢業多年,但卻永遠記得老師對學生的體貼及對教學的熱誠,並會以此為榜樣。


2 Responses to “往事不只能回味”

  1. Anonymous Anonymous 

    wa...

    hehe first time heard you talk about WYC...

    Well I saw some complains on a forum about WYC's gals. Dunno if it is true, but it sounded soooo bad.

    Who did you see ar? is C Tsui still there? how about Miss Lam?

  2. Blogger EugeniaLo 羅宇正 

    there are much to tell about WYC.

    Our teachers are still good. most of them who taught us are still there.

    I suggest you to visit our school website from time to time, esp the alumni page.

Leave a Reply

      Convert to boldConvert to italicConvert to link

 


About me

  • I'm EugeniaLo 羅宇正
  • From Hong Kong, Hong Kong
  • I am a person with lots of crazy thoughts. I wanna share them with you guys.
  • My profile

Previous posts

Archives

Links