EugeniaLo's Blog



續sorrow...


E-mail this post



Remember me (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



我很久也沒有這樣難過了。昨晚回到家門,餘下的力量也用盡了,眼淚不由自主地流下來,不過又不想讓在客廳的媽媽看見我哭,惟有匆匆上樓,把房門緊緊閉起來,坐在窗前,看着被黑夜籠罩的八仙嶺哭了一會兒。

其實我也知道哭是沒有用的,不過人就是這樣,開心就會笑,傷心就會哭,況且我也不是呼天搶地,叫全世界人也來可憐我,應該沒關係吧!我也跟自己說,考到最後一輪才被刷下來,還算有交待了。

楊老師也說:「以後可能會有好事發生呢!」我現在實在想不到會有甚麼好事發生,希望會有吧。明年再考一次吧!下次一定可以成功的。

我昨天跟燒一支碰面,談到將來的問題,令我又再次思索有關自己的未來。

回想起來,我在中三的時候已立志要成為警察,當然現在這仍是我的理想,不過我更期待在日後能利用警務人員的經驗,進行有關犯罪行為的研究。在我看來,警察雖能打擊罪案,但只能治標而不治本,如果我們不清楚了解人類使壞的心理及行為模式,是不能根本解決犯罪問題。如果我能夠成為警察,不但可以清楚了解執法者及犯罪者的心態,也可以觀察香港的刑事司法系統的效率和效用。

我的理想已經由小時候單純想查案變為現在想查犯罪的「根本」,好像越來越玄了。

我沒有說我希望「除暴安良、維持治安」,因為我覺得「暴」、「良」也挺難分的,犯罪者當然該罰,但善後的功夫比這更重要。


4 Responses to “續sorrow...”

  1. Anonymous Anonymous 

    Meant to send u a message yet in vain.

    I feel sorry for that but I hope you recover soon. Please hold your dream, success is ready for those who never give up!

    You can do it.

  2. Blogger diana 

    知道你很不開心,除了安慰你明年再來之後,都不知可以說甚麼。

    你能堅持理想是好的,既然要等,就趁這段時間增加其他社會經驗吧。一年之後,你還是很年青,仍可以入學堂捱到出來。

    有空找我飲茶吧,等你的電話。

  3. Anonymous Anonymous 

    take your time la...

    tell yout the truth, it is sooo difficult to get whatever you want.

    It took me more than 30 interviews to get one job that I don't really like.

    anyways... while chasing your dream, why don't you start do something that related to what you want to do?

    I believe you can make it...

    never give up!!

  4. Anonymous Anonymous 

    fishie, i am crying with u. i know this feeling of wanting sthg so much and yet in the end don't have it
    blackie

Leave a Reply

      Convert to boldConvert to italicConvert to link

 


About me

  • I'm EugeniaLo 羅宇正
  • From Hong Kong, Hong Kong
  • I am a person with lots of crazy thoughts. I wanna share them with you guys.
  • My profile

Previous posts

Archives

Links